TILBURG
IN BUSINESS 15
KINDEREN
HELPEN
INTERPOLIS
Jong geleerd is oud gedaan, dat is letterlijk én
figuurlijk het beoogde resultaat van de Raad van Kinderen. Op
verzoek van Interpolis reiken zij oplossingen aan hoe mensen
langer in hun vertrouwde woonomgeving kunnen blijven. De
Raad- leerlingen van groep 7 van basisschool St. Caecilia
uit Berkel-Enschot- presenteren woensdag 5 april hun
bevindingen en adviezen aan de directie van Interpolis.
Dit jaar buigt de Raad van Kinderen van Interpolis zich
over de vergrijzing. De overheid stimuleert senioren zo lang
mogelijk thuis te blijven wonen - vaak ook een wens van ouderen
zelf. Interpolis lanceerde al een aantal innovatieve oplossingen
die de zelfredzaamheid en veiligheid binnenshuis vergroten onder
de noemer ‘ThuisMeester’. De verzekeraar is ook geïnteresseerd
in hoe de jongste generatie tegen dit fenomeen aankijkt. Daarom
gaf Interpolis de Raad van Kinderen deze concrete opdracht mee:
“Hoe kan Interpolis mensen helpen om oud te worden in de eigen
woning?" De jongste denktank van het land is de eigen situatie gaan
onderzoeken, maar brengt ook de wensen van bijvoorbeeld opa's en
oma's in kaart. Chantal Vergouw, directievoorzitter van Interpolis, is
erg benieuwd naar de creatieve ideeën waar de kinderen mee komen:
‘Hun adviezen zijn voor Interpolis bijzonder
belangrijk. Zij zijn de nieuwe generatie,
die we een stemwillen geven in onze
organisatie. Dit past helemaal
bij het DNA
van een
coöperatieve
verzekeraar
zoals wij.’
KORTE BERICHTEN
De vierde vestiging van Thrill Grill opent in april de deuren aan
het Piusplein in Tilburg. Na twee vestigingen in Amsterdam
en één in Haarlem is Tilburg daarmee de derde stad die de
bijzondere burgerzaak mag verwelkomen. Het motto van Thrill
Grill is ‘for the love of burgers’. Er wordt uitsluitend gewerkt met
milieuvriendelijke, regionale ingrediënten, zónder toevoegingen.
Thrill Grill presenteert zich als een exclusief burgerrestaurant.
Niemand minder dan sterrenchef Robert Kranenborg, bekend
van talrijke televisieprogramma’s, legde de basis voor de burgers
waarmee Thrill Grill werkt. De zaak gaat ook open voor lunch.
TILBURG KRIJGT
THRILL
GRILL
Marc Meeuwis (48), de broer van zanger Guus, is de nieuwe directeur van de stichting Marketing Tilburg.
Hij trad op 1 januari jongstleden aan, voor 28 uur in de week. Meeuwis volgt Pieter de Jong op. Die was
sinds november 2015 directeur van de stichting, die het ‘merk Tilburg’ moet vermarkten. De nieuwe
directeur moet vooral meer zakelijkheid gaan brengen. Zo dienen er nieuwe fondsen aangeboord te
worden, los van de gemeentelijke subsidie. Mac Meeuwis blijft overigens gewoon deel uitmaken van de
band van zijn broer.
MARC MEEUWIS
NIEUWE DIRECTEUR
MARKETING
TILBURG