Table of Contents Table of Contents
Previous Page  15 / 140 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 140 Next Page
Page Background

TILBURG

IN BUSINESS 15

KINDEREN

HELPEN

INTERPOLIS

Jong geleerd is oud gedaan, dat is letterlijk én

figuurlijk het beoogde resultaat van de Raad van Kinderen. Op

verzoek van Interpolis reiken zij oplossingen aan hoe mensen

langer in hun vertrouwde woonomgeving kunnen blijven. De

Raad- leerlingen van groep 7 van basisschool St. Caecilia

uit Berkel-Enschot- presenteren woensdag 5 april hun

bevindingen en adviezen aan de directie van Interpolis.

Dit jaar buigt de Raad van Kinderen van Interpolis zich

over de vergrijzing. De overheid stimuleert senioren zo lang

mogelijk thuis te blijven wonen - vaak ook een wens van ouderen

zelf. Interpolis lanceerde al een aantal innovatieve oplossingen

die de zelfredzaamheid en veiligheid binnenshuis vergroten onder

de noemer ‘ThuisMeester’. De verzekeraar is ook geïnteresseerd

in hoe de jongste generatie tegen dit fenomeen aankijkt. Daarom

gaf Interpolis de Raad van Kinderen deze concrete opdracht mee:

“Hoe kan Interpolis mensen helpen om oud te worden in de eigen

woning?" De jongste denktank van het land is de eigen situatie gaan

onderzoeken, maar brengt ook de wensen van bijvoorbeeld opa's en

oma's in kaart. Chantal Vergouw, directievoorzitter van Interpolis, is

erg benieuwd naar de creatieve ideeën waar de kinderen mee komen:

‘Hun adviezen zijn voor Interpolis bijzonder

belangrijk. Zij zijn de nieuwe generatie,

die we een stemwillen geven in onze

organisatie. Dit past helemaal

bij het DNA

van een

coöperatieve

verzekeraar

zoals wij.’

KORTE BERICHTEN

De vierde vestiging van Thrill Grill opent in april de deuren aan

het Piusplein in Tilburg. Na twee vestigingen in Amsterdam

en één in Haarlem is Tilburg daarmee de derde stad die de

bijzondere burgerzaak mag verwelkomen. Het motto van Thrill

Grill is ‘for the love of burgers’. Er wordt uitsluitend gewerkt met

milieuvriendelijke, regionale ingrediënten, zónder toevoegingen.

Thrill Grill presenteert zich als een exclusief burgerrestaurant.

Niemand minder dan sterrenchef Robert Kranenborg, bekend

van talrijke televisieprogramma’s, legde de basis voor de burgers

waarmee Thrill Grill werkt. De zaak gaat ook open voor lunch.

TILBURG KRIJGT

THRILL

GRILL

Marc Meeuwis (48), de broer van zanger Guus, is de nieuwe directeur van de stichting Marketing Tilburg.

Hij trad op 1 januari jongstleden aan, voor 28 uur in de week. Meeuwis volgt Pieter de Jong op. Die was

sinds november 2015 directeur van de stichting, die het ‘merk Tilburg’ moet vermarkten. De nieuwe

directeur moet vooral meer zakelijkheid gaan brengen. Zo dienen er nieuwe fondsen aangeboord te

worden, los van de gemeentelijke subsidie. Mac Meeuwis blijft overigens gewoon deel uitmaken van de

band van zijn broer.

MARC MEEUWIS

NIEUWE DIRECTEUR

MARKETING

TILBURG