Previous Page  118 / 144 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 118 / 144 Next Page
Page Background

Van Lijssel

timmert aan

de weg

‘Van Lijssel: méér dan een transportbedrijf’. Zo luidde de kop boven

het verhaal over Van Lijssel in de vorige editie van Bossche Zaken.

Die titel sloeg de spijker op de kop. Want Van Lijssel is óók actief

in de levering van grond- en bouwstoffen, grondwerk en infra,

sloopwerk en saneringen. Het familiebedrijf zit niet stil en richt de

blik nadrukkelijk naar de toekomst.

Met een historie van meer dan 60 jaar is Van Lijssel

anno 2016 een beeldbepalende speler, ook ver

buiten de regio. Als transportbedrijf voor de grond-,

weg- en waterbouw is het sinds 2008 in Den Bosch

gevestigde bedrijf betrokken bij tal van grote landelijke

projecten. Zo was men vanuit het specialisme grond-

en asfalttransport nauw betrokken in het bouwteam

voor het project A12 VEG, de verbreding van de A12 op

het traject tussen Veenendaal, Ede en Grijsoord. Die

recente klus werd geklaard voor Heijmans, waar Van

Lijssel al sinds jaar en dag mee werkt.

FLEXIBILITEIT

“Heijmans heeft ons tot één van de vijf vaste

partners verkozen, waarmee ze op het gebied van

asfalttransport landelijk werken”, vertelt bedrijfsleider

Jan van Nistelrooij, de beoogde derde generatie in het

familiebedrijf. Hij is een zoon van de zus van André en

Nico van Lijssel, allebei nog actief in het bedrijf. André

heeft daar wegens gezondheidsredenen een stapje terug

gedaan en fungeert meer op de achtergrond. Broer

Nico is algemeen directeur. De grote kracht van het

bedrijf ligt volgens hem in de service die elke dag aan

iedere opdrachtgever, groot of klein, wordt geboden.

“Dat vraagt veel flexibiliteit”, erkent hij. “Zeker met

een 24/7 bedrijf als het onze. Gelukkig hebben we met

hoofdplanner Hans een superkracht in huis.”

Van Lijssel werkt bij voorkeur als onderaannemer,

leverancier of transporteur. Met een modern eigen

wagen- en machinepark van zo’n 35 eenheden, een

vast team van zo’n 45 mensen en de mogelijkheid tot

collegiale inhuur bij grote drukte kan men opdrachten

van elk formaat aan. “We hebben meerdere diensten

onder één dak”, stelt Van Nistelrooij. Eén daarvan

isWVL Grondstoffen (zand en grind, grondbank,

recycling en haven op- en overslagfaciliteiten),

dat binnenkort wordt omgedoopt tot Van Lijssel

Grondstoffen. Daar wordt uiterst efficiënt gewerkt.

“Klanten die hier puin en grond komen lossen, nemen

vaak weer zand en granulaten mee terug. Die efficiency

is voor beide partijen wel zo prettig.”

TOEKOMST

Service, kwaliteit en betrouwbaarheid vormen de

pijlers waar Van Lijssel groot op is geworden.

Nico van Lijssel: “Iedereen kan van A naar B rijden.

Wij vinden het verlenen van service van groot belang.”

“En we komen onze afspraken na”, voegt Jan van

Nistelrooij toe. Voor de (nabije) toekomst ligt er de

ambitie om door te groeien, in meters én in omzet.

Van Lijssel is technisch al klaar voor die toekomst.

Zo zijn alle wagens voorzien van track & trace. “Wij,

maar indien gewenst ook onze opdrachtgevers,

kunnen zien wanneer ze laden, hoeveel ze laden en

waar ze zijn”, somt de bedrijfsleider op. “Daarvoor is er

een compleet nieuw programma op maat geschreven.

Die functionaliteit willen we ook graag uitbreiden naar

onze charters. Zo houden we overzicht, weten we altijd

wat er speelt en blijven we flexibel. Hierdoor kunnen

we onze klanten nog efficiënter van dienst zijn en een

nog betere service verlenen.”

118

BOSSCHE ZAKEN